zaterdag 1 augustus 2009

Hallo mensen!
Excuses dat ik mijn blog de laatste tijd een beetje heb verwaarloost, maar ik zal het nu weer bijwerken:
we hebben ondertussen afscheid genomen van onze buddies, de Chinese studenten (maandag 28 juli). De dag ervoor hebben we nog workshops voor elkaar georganiseerd (tai chi, kalligrafie, spijkerpoepen etc..), was erg leuk ondanks de verzengende hitte.
Het zal wel moeilijker worden om te spreken met de lokale mensen en interviews te houden zonder onze buddies, die naast fantastisch gezelschap ook als vertalers fungeerden. Dus hebben ik en Filip nog onze kans gepakt om met wat lokale mensen te spreken. Onder andere met een vijftienjarige jongen in een opvangcentrum. Opvallend vind ik dat de meeste mensen heel open zijn over hun leven, we mochten van iedereen foto's maken en ook in hun huizen kijken.
Vandaag zijn we aangekomen in Mian Yang en morgen gaan we naar een basisschool en een middelbareschool die getroffen zijn door de aardbeving. Daar gaan we voor hen anctiviteiten organiseren zoals origami, pannekoeken bakken en koekhappen.
Het regent trouwens de laatste dagen enorm, maar dat is niet erg.

1 opmerking:

ninii zei

je had me nooit verteld dat je een eigen blog had DX

JeZusje

Een reactie posten